Klauzula Informacyjna Niniejsza informacja służy wypełnieniu obowiązku prawnego wynikający z art. 13 – 14 RODO, m.in. o celu, zakresie i kategoriach przetwarzania danych osobowych, czasie przetwarzania tych danych oraz o przysługujących prawach osób, których dane są przetwarzane, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119, str.1) (zwany RODO).Administrator Danych i Inspektor Ochrony Danych Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Międzyzakładowa Spółdzielnia Mieszkaniowa „Chemik” w Płocku, z siedzibą przy ul. 3 Maja 12, 09-400 Płock. Jako Administrator Danych, jesteśmy odpowiedzialni za zapewnienie bezpieczeństwa Państwa danych osobowych, sposób ich wykorzystywania jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawa. Wszelkich dodatkowych informacji możecie Państwo zasięgnąć u Inspektora Ochrony Danych, pod adresem e-mail iod@msmchemik.pl , lub listownie – na adres siedziby firmy. Aktualnie, w związku z prowadzoną przez nas działalnością, informujemy, że przetwarzamy (lub możemy przetwarzać) następujące dane osobowe: • Dane osobowe członków spółdzielni oraz osób niebędących członkami • Dane członków organów statutowych spółdzielni (Rada Nadzorcza) • Dane dotyczące usterek / awarii • Korespondencja papierowa i elektroniczna / skargi i wnioski • Dane osobowe dłużników (dochodzenie roszczeń, sprawy sądowe i egzekucyjne) • Dane osobowe pochodzące z nagrań monitoringu wizyjnego zamontowanego w budynku siedziby Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. 3-go Maja 12 w Płocku, rejestrującego obraz wewnątrz budynku (parter) oraz parking (przed i za budynkiem) • Nagrywanie rozmów telefonicznych • Dane osobowe kontrahentów (najemców lokali użytkowych, dzierżawców powierzchni reklamowych, dostawców towarów i usług) • Dane pochodzące z umów cywilnoprawnych (m.in. umowa zlecenie) • Dane osób pozyskanych w sposób inny niż od osoby, których dane dotyczą (np. osoby upoważnione do odbioru dokumentów, domownicy i pozostali użytkownicy niewpisani do rejestru członków spółdzielni, dane członków zarządu reprezentujących osobę prawną, dane pełnomocników osób prawnych, dane pracowników będących osobami kontaktowymi osoby prawnej) • Dane oferentów biorących udział w postępowaniu przetargowym • Dane organizatorów imprez okolicznościowych w sali • Informacje o kandydatach do pracy (proces rekrutacji) • Informacje o pracownikach • Realizacja umów o staż zawodowy, praktyki studenckie • Zakładowy fundusz świadczeń socjalnychGromadzenie danych osobowych W każdym z wymienionych przypadków staramy się, aby posiadane przez nas dane były aktualne i poprawne, a mając na uwadze Państwa prywatność, wszystkie informacje stanowiące dane osobowe minimalizujemy w stopniu umożliwiającym nam ich prawidłowe przetwarzanie.Odbiorcy Państwa danych osobowych Odbiorcami udostępnionych przez Państwa danych mogą być: • podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa (m.in. Sądy, Prokuratura, Policja, Komornik Sądowy, organy Krajowej Administracji Skarbowej, itd.), • podmioty związane z działalnością Spółdzielni na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, między innymi podmiotom świadczącym Administratorowi Danych usługi niezbędne do realizacji wyżej wskazanych celów, w tym: partnerom IT, firmie dostarczającej oprogramowanie do zarządzania zasobami Spółdzielni Mieszkaniowej, podmiotom realizującym wsparcie techniczne lub organizacyjne, • podmiotom świadczącym usługi: przeglądu instalacji (elektrycznej, wentylacyjnej, gazowej), wydruku książeczek opłat (czynszowych), niszczącej dokumenty, itd., po zawarciu z tym podmiotem pisemnej umowy o przetwarzanie danych osobowych, • kancelarie prawne współpracujące ze spółdzielnią (adwokaci, radcy prawni, spółki radców prawnych i adwokatów) w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, • członkom spółdzielni – w zakresie wynikającym z przepisu art. 81 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 845), tj. kopii uchwał organów spółdzielni i protokołów obrad organów spółdzielni, protokołów lustracji oraz faktur i umów zawieranych przez spółdzielnie z osobami trzecimi (tryb udostępniania tych dokumentów określony jest w regulaminie spółdzielni), • innym podmiotom o ile wykażą one interes prawny i podstawę prawną dla uzyskania dostępu do danych np. firma ubezpieczeniowa w przypadku żądania wskazania przez spółdzielnię sprawcy zalania mieszkania czy innej szkody, itp.Prawa osób w zakresie danych osobowych Na każdym etapie przetwarzania przez nas danych, mają Państwo prawo do: • dostępu do swoich danych, w tym uzyskania informacji o zakresie przetwarzanych przez nas danych oraz uzyskania kopii tych danych; • modyfikacji i poprawienia swoich danych, w tym, jeżeli nie będą zachodziły inne prawne przeciwwskazania do ograniczenia ich zakresu przetwarzania; • całkowitego usunięcia swoich danych (,,prawo do bycia zapomnianym”), jeżeli nie będą zachodziły inne przeciwwskazania prawne; • niepodlegania decyzjom opartym wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu; • wniesienia sprzeciwu wobec niewłaściwego przetwarzanych danych osobowych (w tym wycofania zgody); • przeniesienia danych do innego Administratora Danych, jeśli dane przetwarzane są w związku z udzieloną zgodą lub zawartą umową.Dodatkowe Informacje Skargę dotyczącą przetwarzania danych osobowych można złożyć do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. W Rzeczpospolitej Polskiej organem nadzorczym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, przy ul. Stawki 2. Obecnie Państwa dane pozostające w naszych zasobach nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (UE). Jeżeli będzie musiało dojść do takiego przekazania, niezwłocznie poinformujemy o tym fakcie poprzez aktualizację powyższej informacji. Zastrzegamy sobie prawo do zmian w przedmiotowym obowiązku informacyjnym w celu poprawy jakości świadczonych przez nas usług oraz w poszanowaniu Państwa praw i prywatności.
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies.